Finnish Comms Awards -tuomaristoon kutsutaan suomalaisia viestinnän huippuammattilaisia eri toimialoilta, viestintätoimistoista, korkeakouluista ja mediasta.

Tuomaristossa on edustettuna monipuolisesti eri toimialat ja sektorit. Kaikki tuomarit eivät arvioi kaikissa kategorioissa. Otamme jääviydet huomioon ja tuomarin tulee tarvittaessa jäävätä itsensä. #finnishcommsawards

Tuomariston aikataulu 2023

  • 1. kierroksen itsenäinen tuomarointi 15.9.–28.9.2023
  • Shortlista julkaistaan 5.10.2023
  • 2. kierroksen tuomarointipäivä ja pitchaukset 25.10.2023
  • Finnish Comms Awards -gaala 16.11.2023

Tiina Hosiokoski


Business Director, Communications

Oy SEK AB

Toimin SEKissä viestintäliiketoiminnan johtajana. Olen toiminut viestinnän parissa koko aikuisen työurani, eli 20 vuotta. Vuosien varrella olen rakastunut ammattiini yhä uudelleen. Viestinnässä upeinta on sen vaikuttavuus. Viestinnällä voidaan saavuttaa uskomattomia asioita. Myös pilata paljon. Viestintä on taitolaji ja olen onnekas saadessani työskennellä sen parissa.

 

Motto: Jos haluat mennä nopeasti, mene yksin. Jos haluat päästä pitkälle, mene yhdessä.

Lisätiedot

Taru Nikulainen


perustaja, partneri, hallituksen pj (SÄÄNTÖTUOMARI)

Brunnen Communications

Strategiat, vaikuttaminen, muutokset ja kriisit ovat ominta osaamistani. Viestinnän kriittinen merkitys kaikissa päätöksenteon vaiheissa inspiroi minua joka päivä: yksikään muutos ei onnistu, jos ei sitä osata kommunikoida ajoissa ja oikein. Suurin rakkauteni on vaikuttavuus eli viestinnän mitattava kytkeminen liiketoiminnan strategisiin tavoitteisiin. Toivotan kaikille kilpailijoille tavattomasti onnea ja onnistumisen kokemuksia korkealuokkaisessa kisassamme!

 

Motto: unelmien on tapana toteutua, kun vain uskoo asiaansa.

Lisätiedot

Katariina Ahonen


Operatiivinen johtaja

Viestintätoimisto Kaiku

Katariinalla on yli 15 vuoden kokemus viestinnästä monenlaisille asiakkaille yksityisistä yrityksistä julkishallintoon. Hän on vetänyt erilaisia vaativia projekteja, rakentanut viestintästrategioita ja sparrannut asiakkaita monenlaisissa tilanteissa. Katariinan intohimon kohteita ovat viestinnän mittaaminen ja työyhteisöviestintä. Katariinalla on myös kahdeksan vuoden esihenkilö- ja johtoryhmäkokemus. Hänen supervoimiaan ovat analyyttinen ajattelu, kulmien kääntäminen ja loputon kiinnostus ihmisyyttä kohtaan.

 

Motto: Mikään ei ole koskaan kaikkein pahinta

Lisätiedot

Netta Alaranta


Head of Accounts

Drama Queen Communications Oy

Netta on:
– Pohjoismaisen markkinointiviestintätoimiston Drama Queenin asiakkuusjohtaja, asiakkuustiimin vetäjä ja osakas.
– Innostuva sitoutuja: Olen tehnyt käytännössä koko työurani samassa yrityksessä, ja saanut työskennellä myös tosi pitkään samojen asiakkaiden kanssa.
– Luovuuden ja liiketoiminnan linkittäjä: Ei riitä, että bränditarina manifestoituu mainonnassa, se pitää elää todeksi kaikissa asiakaskohtaamisissa. Tässä onnistuminen edellyttää aitoa yhteistyötä ja siilojen purkamista – niin toimistoissa, asiakasorganisaatioissa kuin näiden välilläkin.
– Korismutsi, lukutoukka ja huonon huumorin suuri ystävä.

 

Motto: Älä oleta.

Lisätiedot

Timo Anttila


Public Affairs Manager

VR Group

Viestinnän konkari, jolla on yli 30 vuoden kokemus eri viestinnän tehtävistä niin toimittajana kuin yritysviestinnän, yhteiskuntasuhteiden, vaikuttajaviestinnän, vastuullisuusviestinnän ja brändityön parissa. Hän on toiminut mm Ilta-Sanomien ja Iltalehden politiikan toimitusten esihenkilönä, Danske Bank Suomen viestintäjohtajana sekä Postin sidosryhmäjohtajana. Anttila toimi MTL Communications Awards 2015 kilpailun päätuomarina.

 

Motto: Inspired people drive success

Lisätiedot

Soile Bar-Yosef


Vapaaehtoistyön ja varainhankinnan päällikkö

Sininauhasäätiö sr.

Olen innostanut ihmisiä altruistisiin tekoihin jo vuodesta 2005. Vapaaehtoistyön ja varainhankinnan intohimoinen kehittäjä sekä Vala ry:n hallituksen jäsen kolmatta vuotta, Valan koulutusryhmän pj ja EFA sertifiointikomitean jäsen 2023.

 

Näin työkaverini kuvailevat minua: Aikaansaava, aurinkoinen ja energinen moniosaaja, jonka kanssa ei varmasti tule tylsää. Osaa navigoida nopeasti muuttuvissa tilanteissa ja hallinnoida isojakin projekteja. Parhaimmillaan Soile on ideoidessaan uutta tai kehittäessään toimintaa, joten hänen kanssaan asiat todella menevät eteenpäin! Tässä on lämmin ja hyväsydäminen tyyppi, joka antaa paljon aikaansa muiden auttamiseen.

 

Motto: ”Uskalla mennä siitä ovesta, johon intohimosi sinua kutsuu” – Tommy Hellsten

Lisätiedot

Maria Bregenhøj


Viestintäjohtaja

Kopiosto

Työskentelen luovan työn asialla tekijänoikeusjärjestö Kopioston viestintäjohtajana. Työssäni on vahvasti mukana pyrkimys tehdä vaikeista asioista helpommin ymmärrettäviä. Hyvällä viestinnällä se onnistuu! Viestinnässä hienoa on sen laaja-alaisuus ja jatkuva kehitys. On mahtavaa saada alati tilaisuuksia oppia ja kokeilla uusia asioita – ja samalla tehdä kulloisellekin kohderyhmälle mahdollisimman kiinnostavia sisältöjä.

 

Motto: Onnistun tai opin.

Lisätiedot

Jari Elamo


Toimitusjohtaja Cycleurope Finland Oy, Hall.pj Velo&Oxygen Oy

Olen työskennellyt lähes 30 vuotta markkinointiviestinnän tehtävissä, joista 20 vuotta markkinointi-, myynti- ja yritysjohdon tehtävissä. Olen intohimoinen brändi-ihminen ja työskennellyt mm. Nestlé, Benecol, Nokia, Helkama, Crescent ja Bianchi brändien parissa. Mielenkiintoni on vihreää siirtymää mahdollistavissa asioissa sekä ekologisessa liikkumisessa. Hallituskokemusta kertynyt mm. Teknologiateollisuus ry, Hansdotter mainostoimisto, Velo&Oxygen Oy sekä Muoti- ja urheilukauppa ry. Vapaa-aikana matkustan mielelläni ja viihdyn polkupyörän selässä sekä squash- ja padelkentillä.

 

Motto: Pyörälenkiltä ei tule koskaan stressaantuneena takaisin.

Lisätiedot

Pia Friberg


Director, Employee Communications

Fiskars Group

Vastaan Fiskars Groupin sisäisestä viestinnästä globaalisti. Viestintä on ollut ammattini jo yli 25 vuoden ajan ja olen saanut tehdä kattavasti erilaisia viestinnän töitä, juuriltaan suomalaisissa mutta kansainvälisissä yhtiöissä. Sydämessäni on erityinen paikka sisäiselle viestinnälle, sillä juhlapuheissakin se todetaan: Henkilöstö on tärkein voimavaramme. Se, mitä viestimme ja miten viestimme talon sisällä, näkyy vuorenvarmasti ulospäin. Hyvässä ja pahassa.

 

Motto: Asioilla on tapana järjestyä

Lisätiedot

Pia Grahn


Communications Director

Citycon Oyj

Pia Grahn on Suomalaissyntyinen viestinnän ja markkinoinnin ammattilainen. Ensimmäiset 10 vuotta hän toimi toimittajana, mm Resumé ja Dagens Industri- lehdissä. Sen jälkeen, monta vuotta eri viestintä- ja mainostoimistoissa ja myös Regin toimitusjohtajana, joka vastaa ”Vuoden Toimisto”-tutkimuksesta Suomessa ja Ruotsissa. Vuodesta 2021 lähtien, Pia Grahn on Citycon OyJn viestintäjohtaja.

Lisätiedot

Sanelma Helkearo


Viestintäkonsultti

Netprofile Finland Oy

Olen kokenut konsultti, erikoisalueenani strategiset viestintähankkeet sekä media- ja markkinatiedon analysointi. Erityinen vahvuuteni on liiketoimintaa tukevien maine- ja viestintästrategioiden määrittäminen, konsultointi, fasilitointi ja valmentaminen. Saan virtaa ihmisitä ja muutoksesta. Koulutukseltani olen kirjallisuustieteen maisteri sekä S2-opettaja.

 

Motto: Kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu.

Lisätiedot

Mari Hienonen


Head of Web and Digital Communications

Suomen Pankki

Työskentelen Suomen Pankissa verkkoviestintäryhmän päällikkönä. Toimin myös Euroopan keskuspankin digitaalisen viestinnän työryhmän jäsenenä. Olen työskennellyt erilaisten viestintätehtävien parissa jo kohta 20 vuotta.

Urallani olen saanut upottaa käteni lukuisiin kehittämishankkeisiin ja kampanjoihin sekä tukea eri alojen ammattilaisia tekemään timanttista viestintää. Sydämeni sykkii erityisesti kriisiviestinnälle ja viestinnän onnistumisen mittaamiselle sekä viestintätyön ja työyhteisöprosessien kestävälle kehittämiselle.

Utelias luonteeni kannustaa minua opiskelemaan jatkuvasti ja kokeilemaan uutta. Seuraan kiinnostuneena toimintaympäristön kehittymistä ja ajan ilmiöitä. Nyt havainnoin innostuneena, miten tekoälysovellukset muuttavat viestintätyötä.

 

Motto: ”Perustele ratkaisusi faktoilla. Ammenna viisaammiltasi.”

Lisätiedot

Magdaleena Ignatius


Viestintäpäällikkö

K-ryhmä

Vaihdoin lähes 10 viestintätoimistovuoden jälkeen toiselle puolelle pöytää, kun aloitin työt K-ryhmän viestinnässä vuosi sitten. On ollut hauska huomata, miten laajan taustan kokemus viestintätoimistoissa antaa organisaatioviestintään. Arjessa kiinni olevat aiheet ja vastuullisuus inspiroivat. Uskon, että viestinnällä voi vaikuttaa ja tehdä maailmasta paremman. Hyvä viestintä tekee näkyväksi, tuo ratkaisuja, oivalluttaa ja parhaimmillaan luo uutta. Näitä asioita odotan kisatöiltä.

 

Lisätiedot

Hanna Ikäheimo


viestintäjohtaja

Tilastokeskus

Työskentelen Tilastokeskuksessa viestintäjohtajana. Tilastokeskus on tiedon aarreaitta, ja niin ovat olleet aikaisemmat työpaikkanikin, kaikki niistä eri puolilla valtionhallintoa. Motivoidun muiden auttamisesta ja innostun uusista asioista. On hienoa ratkaista yhdessä eteen tulevia haasteita alati muuttuvassa ympäristössä. Tässä työssä on aina oppimismatkalla, ja se on parasta.  

 

Motto: Matkaa voi jatkaa vain sieltä missä on.

Lisätiedot

Susanna Isohanni


Johtava viestintäkonsultti, partneri

Viestintätoimisto Drum

Yli 25 vuoden kokemus erityisesti teknologia-alan ja b2b-yritysten viestinnästä. Palkittu yli 10 kertaa tuloksellisesta viestinnän tekemisestä, muun muassa FCA:ssa. Vuoden viestintäkonsultti vuonna 2020. Erityisosaamisena strateginen ja taktinen suunnittelu, ajatusjohtajuuden rakentaminen ja työnantajakuva. Intohimona yhdistää viestinnässä luovuus, rohkeus ja faktat kokonaisuudeksi, joka erottuu, kiinnostaa, koskettaa ja synnyttää menestystä.

 

Motto: Hyvä viestintä syntyy yhdistelmästä 3-vuotiasta ja teiniä: ensin kysytään miksi ja seuraavaksi, ketä kiinnostaa.

Lisätiedot

Taru Jussila


Johtaja, viestintä ja vaikuttaminen

Teknologiateollisuus ry

Taru Jussila on työskennellyt journalismin, viestinnän, markkinoinnin ja liiketoiminnan parissa 27 vuoden ajan. Tällä hetkellä hän työskentelee Teknologiateollisuuden viestinnän ja vaikuttamisen johtajana. Teknologiateollisuutta ennen hän toimi Suomen Yrittäjien viestintäjohtajana ja Yrittäjien palveluyhtiön toimitusjohtajana. Hän on työskennellyt myös Elisassa, Alma Mediassa ja ulkoasiainministeriössä. Jussila on tarinankertoja, joka uskoo digiin, analytiikkaan ja A/B-testaamiseen.

 

Motto: Mikään ei muutu, jos mikään ei muutu.

Lisätiedot

Iina Kansonen


Päätoimittaja, yksinyrittäjä

MarkkinointiUutiset, tmi Iina Kansonen

Olen intohimoisesti viestintään, vuorovaikutukseen ja kirjoittamiseen suhtautuva Suomen markkinointialan ainoan journalistisen median MarkkinointiUutisten päätoimittaja ja viestintäalan yrittäjä. Arvostan vastaanottajaa aidosti palvelevaa, tunteita herättävää sekä luovaa viestintää ja sisältöjä. Lisäksi olen humanisti, feministi sekä ihmisoikeuksien, vastuullisuuden puolestapuhuja ja kaupunkikulttuurin ystävä. Ilahdun rennosta otteesta viestintään, ja haluan ravistella pölyttyneitä käsityksiä, turhia sääntöjä ja ahtaita normeja. Yli vuosikymmenen monipuolinen kokemus viestintäalasta on opettanut minulle paljon mutta ennen kaikkea sen, että hyvä viestijä on aina myös hyvä kuuntelija.

 

Motto: Jos haluat viestiä vakuuttavasti, kuuntele ensin.

Lisätiedot

Merja Karjanmaa


Viestintäkonsultti

Brunnen Communications

Toimin viestintäkonsulttina strategisessa viestintätoimisto Brunnenissa. Lähestyn vuorovaikutusta tutkitun tiedon, heikkojen signaalien ja trendien, yhteiskunnallisten ilmiöiden ja visuaalisen kulttuurin kautta. Elämme viestien maailmassa, jolloin yhä tärkeämmäksi nousee tavoitteellinen, selkeä ja strategisesti mitattava viestintä. Unohtamatta iloa, niin viestinnässä kuin omassa työssäni!

 

Motto: Eteenpäin.

Lisätiedot

Marja Keränen


Viestintäasiantuntija

Viestintätoimisto Medita

Olen kokenut viestinnän kehittäjä ja työskennellyt aiemmin journalistina. Viestintätoimistotöiden lisäksi olen työskennellyt viestinnän tehtävissä niin teollisuuden palveluissa kuin yliopistomaailmassakin. Ajankohtainen alue viestinnässä on viime vuosina ollut vastuullisuus, jolla on myös vahva painotus omassa työssäni. Korostan viestinnän näkemyksellisyyttä, strategista ajattelua ja kiinnostavia, oikein kohdennettuja sisältöjä. Vapaa-aikana viihdyn luonnossa ja kirjallisuuden maailmoissa.

 

Motto: Kun tieto kulkee, asioita tapahtuu. Hyvä viestintä auttaa ammattilaisia tekemään työnsä hyvin ja tiimejä toimimaan tehokkaasti yhteisen päämäärän hyväksi.

Lisätiedot

Kati Lepojärvi


Viestintäjohtaja

Sisäministeriö – Rajavartiolaitos

Olen toiminut viimeiset 17 vuotta johtotehtävissä kokonaisturvallisuuden alalla, vastaten viestinnästä, vaikuttamis- ja julkaisutoiminnasta. Tieni on vienyt EU-instituutioista turvallisuuspoliittisiin järjestöihin, pelastusalalle ja nykyisiin tehtäviini Rajavartiolaitoksen viestintäjohtajana. Turvallisuutta tuotetaan vahvistamalla turvallisuusrakenteita ja -palveluita, mutta yhtä lailla rakentamalla luottamusta ja turvallisuuden tunnetta. Luottamus saavutetaan avoimuudella ja vuorovaikutuksella – siis viestinnällä.  Viestintä – luottamus – turvallisuus – kolmen kovan kombo ohjaakin toimintaani vaikuttavan viranomaisviestinnän ja kansalaisluottamuksen rakentajana sekä virkatyön että luottamustehtävien parissa.

 

Motto: Sokrateen ”La sagesse commence dans l’émerveillement”, jonka sanoman mielestäni kotikuntani Tuusula on hyvin kiteyttänyt sloganiinsa ”Elämisen taidetta”. Sillä siis mennään.

Lisätiedot

Sari-Leena Lund


Viestintäjohtaja

Vakuutuskeskus

Olen toiminut viimeiset viisi vuotta Vakuutuskeskuksen ja Tapaturmavakuutuskeskuksen viestintäjohtajana. Tätä ennen tein pitkän uran kuntasektorilla viestintäpäällikkönä ja valmiuspäällikkönä. Lisäksi olen työskennellyt johtajana viestintätoimistossa sekä kolmen vuoden Asuntomessut-projektissa. Vapaa-aikaani käytän mieluiten rotaritoimintaan, luottamustehtäviin sekä liikuntaan ja lukemiseen. Opiskelen parhaillaan Aalto EE:ssä Ylempää vakuutustutkintoa.

 

Motto: Onni on asenne, työ on tehtävä.

Lisätiedot

Annukka Lyra


Viestintäpäällikkö

Ympäristöministeriö

Olen koko työurani tehnyt julkishallinnossa viestinnän, verkostojen ja vaikuttavuuden parissa. Tämä palvelutehtävä minua puhuttelee ja se, että viestintää on jatkuvasti kehitettävä yhteiskunnan kehittyessä. Viimeiset 15 vuotta olen työskennellyt valtioneuvostossa eri ministeriöissä. Tavoiteltavia asioita viestinnässä ovat selkeys, aitous, ja se että olemassa olevat verkostot saadaan toimimaan yhteisten nuottien mukaan.

 

Motto: Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa

Lisätiedot

Tuija Meschini


Markkinointi- ja viestintäjohtaja

9Lives

Tuija on toiminut 9Livesin markkinointi- ja viestintäjohtajana marraskuusta 2022. Hänellä on vankka kokemus suomalaisten ja kansainvälisten yrityksien markkinointiviestinnästä, brändi- ja kasvustrategian johtamisesta ja digitaalisen transformaation kehityksestä. Tuija innostuu asiakasymmärrykseen ja yrityksen arvoihin pohjautuvasta viestinnästä: systemaattisella viestinnän kehityksellä vahvistetaan yrityksen, työntekijöiden ja asiakkaiden suhdetta – ja luodaan arvoa.

 

Motto: Make a customer, not a sale

Lisätiedot

Matti Miettinen


Yritys- ja yhteiskuntaviestintä (RadioMedia ry) / COO (The Planet Company Oy)

RadioMedia ry / The Planet Company Oy

Matti toimii RadioMedia ry:ssä yritysvastuu- ja yhteiskunnallisen viestinnän asiantuntijana. Lisäksi hän on myös The Planet Company Oy:n COO.
Etenkin yhteiskunnallisen ja yritysvastuuviestinnän osalta on paljon saavutettavaa ja yhteistyö luo mahdollisuuksia. Tärkeää on, että asioista kerrotaan selkeästi ja läpinäkyvästi. Näin voimme saada aikaan muutosta kohti parempaa huomista meille kaikille.

 

Motto:” You miss 100% of the shots you don’t take -Wayne Gretzky.”

Lisätiedot

Eveliina Olsson


Viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja

Taideyliopisto

Eveliina Olsson Suomen ainoan pelkästään taiteisiin keskittyvän yliopiston, Taideyliopiston viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja sekä johtoryhmän jäsen. Hän vastaa Taideyliopiston sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä, brändistä, varainhankinnasta ja sidosryhmäsuhteista. Eveliina on aiemmin työskennellyt toimittajana sekä vastuullisissa viestinnän ja markkinoinnin tehtävissä mm. Aalto-yliopistossa ja Helsingin yliopistossa.

 

 

Lisätiedot

Santtu Parkkonen


CEO & Partner Mellakka Helsinki, COB Mellakka Management ja Mellakka Events

Mellakka-konserni

Digiorientoitunut markkinointiviestinnän hybridi, joka on valokuvannut, kirjoittanut, tuottanut, viestinyt, konsultoinut ja kehittänyt. Kasvavan Mellakka-konsernin vetäjä ja viestintästrategi. Erikoistunut viestien kiteytykseen, maineen rakentamiseen ja sen pelastamiseen. Tietää, että hyvä tarina myy aina.

 

Motto: Kaikki, mitä brändi tekee on viestintää.

Lisätiedot

Toni Rajamäki


Comms & PR Manager

San Francisco Agency

Tonilta löytyy pitkä tausta toimittajana ja viestinnän alan yrittäjänä. Toimittajaurallaan Toni teki juttuja useille Suomen kärkimedioille ja oli mukana luomassa muun muassa markkinointialan ammattimediaa MarkkinointiUutisia. Nykyään hän toimii viestintäkonsulttina viestintä- ja PR-toimisto San Francisco Agencyssa. Hän on työskennellyt useissa eri viestinnän ja markkinoinnin tehtävissä, mutta hän on erikoistunut etenkin PR:ään. Toni vannoo strategisen viestinnän nimeen, eikä hän pelkää haastaa asiakkaitaan parhaan lopputuloksen saamiseksi.

 

Motto: ”Kaikilta löytyy kohauttavaa kerrottavaa”

Lisätiedot

Hanna Reinikainen


Tutkijatohtori

Helsingin yliopisto

KTT Hanna Reinikainen työskentelee tutkijatohtorina Helsingin yliopiston Kuluttajatutkimuskeskuksessa. Hänen viestinnän johtamisen alaan kuuluva väitöskirjansa valmistui vuonna 2022 ja se käsittelee sosiaalisen median vaikuttajia ja strategista viestintää. Tällä hetkellä hän tutkii sosiaalisen median vaikuttajien roolia politiikassa sekä sisällöntuottajien suhdetta algoritmeihin kahdessa Helsingin Sanomain Säätiön rahoittamassa tutkimushankkeessa. Käyttää itsekin sosiaalista mediaa aktiivisesti, mutta häviää silti Instagram-seuraajien määrässä omalle koiralleen.

 

Motto: Asiat järjestyvät.

Lisätiedot

Larissa Rima


Senior Consultant

Mailand Communications

Parasta viestintäkonsultin työssä on tilaisuus tutustua eri toimialoihin, organisaatioihin ja ihmisiin. Inhimillisen vuorovaikutuksen lainalaisuudet ovat kaikkialla samat. Yli 15 vuoden aikana olen istunut molemmin puolin pöytää ja toiminut myös yrittäjänä. Olen onnekas saatuani elää mukana alan muutoksessa. Viestinnän mahdollisuudet ja vastuut ovat nyt suurempia kuin koskaan.

 

Motto: My desire to do it is greater than my fear of it. (Dolly Parton)

Lisätiedot

Miia Rosenqvist


Johtaja, palvelut ja kehittäminen

ProCom Oy

Olen kokenut viestinnän ammattilainen ja liiketoimintajohtaja työskennellen tällä hetkellä Suomen johtavan viestinnän ammattilaisten järjestön, ProCom Oy:n, koulutusorganisaatiossa. Vastaan yrityksen viestinnästä, markkinoinnista, liiketoiminnan kehittämisestä sekä kumppaniyhteistyöstä.

Minulla on yli 15 vuoden kokemus brändiviestinnästä, sekä yksityiseltä sektorilta että järjestökentältä ja tämä tausta antaa minulle ainutlaatuisen näkemyksen ja ymmärryksen viestinnän eri ulottuvuuksista ja trendeistä. Tehokas ja strateginen viestintä vaikuttaa yrityksen maineeseen, brändiin ja lopulta liiketoiminnan menestykseen.

Olen erittäin sitoutunut kehittämään viestintäalaa Suomessa, erityisesti vastuullisuuden ja edelläkävijyyden näkökulmasta. Etiikan, avoimuuden ja kestävyyden tulisi olla keskeisiä osatekijöitä kaikessa viestinnässä.

 

Motto: ”Tehokas ja ammattitaitoinen viestintä ei kerro vain tarinaa, se luo muutoksen.”

Lisätiedot

Janne Saarinen


Brändipäällikkö

Yle

Janne on monipuolinen viestinnän ja markkinoinnin ammattilainen, jolle arvopohjaisten brändien rakentaminen on intohimo. Ylen brändipäällikkönä hän vastaa Suomen arvostetuimman mediabrändin brändistrategian toteuttamisesta ulkoisesti ja sisäisesti. Janne siirtyi Ylelle markkinointitoimisto SEKistä, jossa hän toimi mm. asiakkuusjohtajana ja vastasi yhtiön viestintäliiketoiminnasta. Aiemmin hän on työskennellyt mm. Pöyryn (nykyisin AFRY) viestintäjohtajana.

 

Motto: Brändi kuuluu kaikille

Lisätiedot

Sari-Liia Tonttila


Toimitusjohtaja

Ahjo Communications Oy

Sari-Liia Tonttila on timanttinen viestintäkonsultti, joka kutsutaan paikalle auttamaan viestinnän vaativimmissa haasteissa. Yleisradion toimittajataustaisella Sari-Liialla on yli 20 vuoden kokemus. Hän on Suomen arvostetuimpia kriisiviestinnän asiantuntijoita ja sai työstään vuonna 2021 ”Vuoden timantti” tunnustuksen ja hänen kriisiviestintätyönsä on palkittu myös kansainvälisesti. Sari-Liian kehittämät menetelmät kriiseihin varautumiseen ovat usean suomalaisen organisaation käytössä tänä päivänä. Kriisiviestintätöiden lisäksi Sari-Liia on toiminut uransa aikana yli sadan suomalaisen ja kansainvälisen julkisen ja yksityisen organisaation viestintäkonsulttina. Hän on Ignite Societyn perustaja ja vie siinä yrityksessä digitaalisen vaikuttamisen uudelle tasolle vaikuttamiskampanjoissaan.

 

Motto: No matter what happens in life, be good to people. Being good to people is a wonderful legacy to leave behind.

Lisätiedot

Elina Tuori


Markkinointipäällikkö

HUS

”Olen työskennellyt koko urani brändimuotoilun, mainonnan ja markkinoinnin alalla, mutta vasta viime vuosina olen saanut oppia, kuinka tehokkaana ja aktiivisena keinona viestintä voi toimia brändien johtamisessa ja strategian toimeenpanossa. Viestinnän vaikuttavuus ja kustannustehokkuus tekevät siitä ehdottoman kiinnostavan osan kenen tahansa työkalupakkia.”

 

Motto: “You´ll never fly unless you dare to jump.”

Lisätiedot

Jonna Varhama


Partneri

Viestintätoimisto Manifesto

Olen tankannut viestinnän eri genrejä intohimolla lähes 25 vuotta, josta viimeiset 13 vuotta Viestintätoimisto Manifeston näköalapaikalta. Vuosien varrella olen ollut mukana mitä vaihtelevimmissa viestinnän projekteissa, ja jokaisesta olen saanut lisää oppia reppuuni. Sydämeni lyö strategiselle viestinnälle, brändeille ja tuloksellisuudelle; ratkaisukeskeiselle tekemiselle ja lisäarvoa tuottavalle viestinnän yhteistyölle.

 

Motto: ”Hyvällä asenteella mikään ei ole mahdotonta”

Lisätiedot

Johanna Varis


Head of Marketing

Abloy Oy

Johanna on ollut yli 10 vuotta Abloylla ja viimeiset 6 vuotta luotsaamassa kansainvälistä ABLOY-brändiä. Kuluttajapuolen asiakasymmärrystä on tarttunut matkaan Sinebrychoffilla jakelukanavamarkkinoinnissa. Johanna uskoo, että aidolla, luotettavalla tarinankerronnalla ja sisällöllä rakennetaan vahvoja brändejä ja ohjataan menestyvää liiketoimintaa. ABLOY on noteerattu yhdeksi Suomen merkittävämmäksi keksinnöksi ja on yli 110 vuotta vanha brändi. Vuodesta toiseen ABLOY on onnistunut pysymään Suomen arvostetuimpien brändien joukossa.

 

Motto: Kaikessa on jotain hyvää

Lisätiedot

Mirja Yli-Erkkilä


Chief Customer Officer

Cross Wrap Oy

Nykyisessä tehtävässäni vastaan kansainvälisessä ympäristössä toimivan yrityksen myynnistä ja markkinoinnista. Sitä olen tehnyt edellisenkin työnantajan palveluksessa noin kaksikymmentä vuotta. Urani aikaisemmassa vaiheessa olen kouluttanut viestinnän eri teemoista työyhteisöjä, järjestänyt akateemista täydennyskoulutusta ja tutkinut toimeksiannosta viestinnällä vaikuttamista. Viimeaikoina muutosjohtaminen on ollut tehtävieni keskiössä. Olin toistakymmentä vuotta Medita Communicationin hallituksen jäsen ja osan siitä ajasta puheenjohtaja.

 

Motto: Tärkeintä ei ole päämäärä vaan matka

Lisätiedot

Jaa: