Finnish Comms Awards -tuomaristoon kutsutaan suomalaisia viestinnän huippuammattilaisia eri toimialoilta, viestintätoimistoista, korkeakouluista ja mediasta.

Tuomaristossa on edustettuna monipuolisesti eri toimialat ja sektorit. Kaikki tuomarit eivät arvioi kaikissa kategorioissa. Otamme jääviydet huomioon ja tuomarin tulee tarvittaessa jäävätä itsensä. #finnishcommsawards

Tuomariston aikataulu 2025

  • 1. kierroksen itsenäinen tuomarointi 18.–28.9.2025
  • Shortlista julkaistaan 2.10.2025
  • 2. kierroksen tuomarointipäivä ja pitchaukset 22.10.2025
  • 2. kierroksen tuomarointikokous 27.10.2025
  • Finnish Comms Awards -gaala 6.11.2025

Christina Forsgård


Perustaja, partneri

Netprofile

Kilpailun päätuomari Christina on Marketing Finlandin Viestintätoimistojen hallituksen jäsen ja ex-puheenjohtaja, nörttiyteen gravitoituva viestintäalan vaikuttaja, enkelisijoittaja, startup-valmentaja, kouluttaja, asiantuntijatubettaja, tietokirjailija sekä kotimaassa ja kansainvälisesti palkitun Netprofilen perustaja ja partneri. Myös sattumalta joulupukin äiti, Slushin kummitäti ja monipuolisesti kyberilmaa hengittävä avaruusentusiasti.

 

Motto: Miten niin ei onnistu?

Lisätiedot

Tiina Hosiokoski


Business Director, Communications

Oy SEK AB

Toimin SEKissä viestintäliiketoiminnan johtajana. Olen toiminut viestinnän parissa koko aikuisen työurani. Vuosien varrella olen rakastunut ammattiini yhä uudelleen. Viestinnässä upeinta on sen vaikuttavuus. Viestinnällä voidaan saavuttaa uskomattomia asioita. Myös pilata paljon. Viestintä on taitolaji ja olen onnekas saadessani työskennellä sen parissa.

 

Motto: Jos haluat mennä nopeasti, mene yksin. Jos haluat päästä pitkälle, mene yhdessä.

Lisätiedot

Santtu Parkkonen


COB, strategist, partner

Mellakka-konserni

Digiorientoitunut markkinointiviestinnän hybridi, joka on valokuvannut, kirjoittanut, tuottanut, viestinyt, konsultoinut ja kehittänyt. Kasvavan Mellakka-konsernin vetäjä ja viestintästrategi. Erikoistunut viestien kiteytykseen, maineen rakentamiseen ja sen pelastamiseen. Tietää, että hyvä tarina myy aina.

Lisätiedot

Panu Alanko


Asiakkuusjohtaja

Republic

Olen strateginen ja kaupallisesti ajatteleva viestintäammattilainen, jolle ihmiset ovat työn parasta antia ja jonka mielestä hyvässä tarinankerronnassa vähemmän on aina enemmän. Lähestyn viestintää liiketoiminnan näkökulmasta ja näen sen merkityksen brändinrakennukselle. Innostun luovista ja rohkeista ideoista, mutta vakavoidun vaikuttavuuden mittaroinnin äärellä, jota toivon näkeväni myös kisatöissä.

 

Motto: Without data, you’re just another person with an opinion. (W. Edwards Deming)

Lisätiedot

Netta Alaranta


Head of Accounts

Drama Queen Communications Oy

Netta on:
– Pohjoismaisen markkinointiviestintätoimiston Drama Queenin asiakkuusjohtaja, asiakkuustiimin vetäjä ja osakas.
– Innostuva sitoutuja: Olen tehnyt käytännössä koko työurani samassa yrityksessä, ja saanut työskennellä myös tosi pitkään samojen asiakkaiden kanssa.
– Luovuuden ja liiketoiminnan linkittäjä: Ei riitä, että bränditarina manifestoituu mainonnassa, se pitää elää todeksi kaikissa asiakaskohtaamisissa. Tässä onnistuminen edellyttää aitoa yhteistyötä ja siilojen purkamista – niin toimistoissa, asiakasorganisaatioissa kuin näiden välilläkin.
– Korismutsi, lukutoukka ja huonon huumorin suuri ystävä.

 

Motto: Älä oleta.

Lisätiedot

Lauri Alaviitala


viestintäjohtaja

Koneen Säätiö

Olen viestintätoimistoarjen karaisema valtiotieteiden maisteri, joka on viime vuodet seurannut maailman kuohuja suomalaiselta säätiökentältä käsin. Olen töissä Koneen Säätiössä, joka luo edellytyksiä vapaalle tieteelle ja taiteelle. Yksi säätiön arvoista on rohkeus. Olen huomannut, että rohkeutta voi oppia, ja oikeissa olosuhteissa se jopa tarttuu.

 

Motto: Jos kukaan ei suutu, mikään ei muutu.

Lisätiedot

Susanna Aula


Viestintäjohtaja

Kiinteistönomistajat ja rakennuttajat Rakli ry

Olen viestinnän ammattilainen, jolla on kokemusta niin yritysmaailmasta, järjestöstä kuin eduskunnasta. Kiinteistö- ja rakentamisalaa olen saanut tarkastella viestinnän näkökulmasta jo lähes kymmenen vuoden ajan, ja nykyisin toimin viestintäjohtajana kiinteistönomistajia ja rakennuttajia edustavassa Raklissa. Viestintä on minulle sydämen asia ja innostun niin sen strategisesta puolesta kuin käytännön tekemisestä.

 

Motto: Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle.

Lisätiedot

Sanna Burton


Director, Brand & Communications

Visma Finland

Viestinnän, markkinoinnin ja brändin kehittämisen matkassa olen päässyt ratkomaan monenlaisia tilanteita ja vastaamaan muuttuvaan viestintäympäristöön. Minua kiehtoo viestinnän kyky sekä vahvistaa brändin emotionaalista pääomaa että toimia moottorina liiketoiminnan kasvulle. Sidosryhmien muuttuviin tarpeisiin ja odotuksiin vastaaminen haastaa jatkuvasti ja vaatii ympäristön muutosten ennakoimista. Tässä jatkuvassa muutoksessa piileekin mielestäni viestintätyön ydin.

 

Motto: The goal is to be understood, not just heard

Lisätiedot

Tomi Ertovaara


Vanhempi viestintäkonsultti

Oy SEK Ab

Tomi Ertovaara on viestinnän moniosaaja ja vanhempi viestintäkonsultti luovassa toimistossa SEKissä. Hänellä on yli 20 vuoden kokemus markkinoinnista ja viestinnästä, erityisesti teknologia-alan, rakennetun ympäristön ja julkisen sektorin parissa. Tomi on taituri yritys- ja kriisiviestinnässä sekä strategisessa viestinnässä, ja hän on ollut mukana kampanjoissa, jotka ovat keränneet palkintoja muun muassa SABRE Awards-, Vuoden Huiput- ja Finnish Comms Awards -kilpailuissa. Tuomaristossa hän tuo mukanaan näkemyksensä siitä, miten viestintä voi olla luovaa, vaikuttavaa ja liiketoimintaa tukevaa.

 

Motto: Viestintä ei ole vain mitä sanot, vaan miten sen sanot.

Lisätiedot

Pia Fast


Head of Communications

Finavia Oyj

Pia Fast toimii tällä hetkellä Head of Communicationsina lentoasemayhtiö Finaviassa. Hänellä on vahva tausta strategisesta viestinnästä ja muutosjohtamisesta. Viimeisen kahden vuosikymmenen aikana Pia on työskennellyt kansainvälisissä yrityksissä ja projekteissa, joissa hän on kehittänyt ja toteuttanut tehokkaita viestintästrategioita. Hän on tunnettu kyvystään rakentaa sidosryhmäsuhteita ja kehittää kriisiviestintää. Pia uskoo vahvasti, että maineenjohtaminen ja näkyvyyden kehittäminen ovat avainasemassa organisaation menestyksen ja luottamuksen rakentamisessa.

 

Motto: ”Viestintä on silta ymmärryksen ja luottamuksen välillä.”

Lisätiedot

Jarno Forssell


Toimitusjohtaja

ProCom – Viestinnän ammattilaiset

Jarno on viestinnän ammattilaisten edunvalvoja, joka edistää vastuullista viestintäkulttuuria ja viestinnän arvostusta. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän on toiminut journalistina, viestintäyrittäjänä ja viestintäkonsulttina, ja hänen erikoisalaansa ovat mm. kriisiviestintä ja viestintävalmennukset. Jarno on Viestinnän eettisen neuvoston ja Avoimuusrekisterin neuvottelukunnan jäsen.

 

Motto: Hyvällä viestijällä on kaksi korvaa ja yksi suu.

Lisätiedot

Helena Grönstrand


Viestintäpäällikkö

Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö SPEK

Olen viestinnän ammattilainen, jota strategisiin tavoitteisiin perustuvan viestinnän suunnittelu ja toteuttaminen sekä viestinnän vaikuttavuuden seuranta ja arviointi inspiroivat. Työurani aloitin toimittajana ja tuottajana, mutta sittemmin olen työskennellyt pitkään pelastusalalla. Sen aihepiirit varautumisesta, onnettomuuksien ehkäisystä ja oikeasta toiminnasta hädän hetkellä tuntuvat aina yhtä tärkeiltä.

 

Motto: Viestinnässäkin vähemmän on enemmän.

Lisätiedot

Varpu Göös


viestintäpäällikkö

Alko Oy

Olen kokenut ja näkemyksellinen, laaja-alainen viestinnän liidaaja ja tekijä yli 20 vuoden kokemuksella niin mediaviestinnästä kuin työyhteisöviestinnästä. Uskon avoimen viestinnän voimaan ja siihen, että meidän tulisi kiinnittää yhä enemmän huomiota ihmisten väliseen aitoon yhteyteen, dialogiin ja inhimillisyyteen. Ilman hyvää viestintää, ei hienoinkaan hanke saavuta vaikutustaan. Viestinnällä luomme turvaa ja suuntaa, rakennamme yhteistä tarinaa.

 

Motto: Hiukan liikaa on juuri sopivasti minulle

Lisätiedot

Kaisa Hara


Viestintäpäällikkö

Liikenneturva

Yhteiskunnallinen kampanjointi ja viestintä ovat lähellä sydäntäni. Muutoksen aikaansaaminen ihmisten toiminnassa on haastavaa mutta myös äärimmäisen kiinnostavaa. Viestinnän kenttä muuttuu jatkuvasti, joten toimintatapoja pitää kehittää ja uudistaa. Arvostan kiteyttämisen taitoa ja oivaltavaa suomen kielen käyttöä.

 

Motto: Tekemällä oppii.

Lisätiedot

Veera Hautamäki


Viestintäkonsultti

Viestintätoimisto Manifesto

Veera on monipuolinen viestintäkonsultti, jonka kädenjälki näkyy lukuisissa palkituissa viestinnän töissä. Kotitoimistossaan Manifestossa hän luotsaa useita kotimaisia ja kansainvälisiä asiakkuuksia finanssialalta viranomaisviestintään. Veeraa innostavat erityisesti mediaviestintä, luovat kampanjat ja oivaltavat sisällöt. Vapaa-ajalla Veera lukee, opiskelee journalismia, ramppaa salilla ja maalaa välillä taulun tai kaksi. Kilpailutöiltä hän odottaa sykähdyttäviä ideoita, kekseliäitä toteutuksia ja aidosti vaikuttavia tuloksia.

 

Motto: “Wonder is the beginning of wisdom.”  – Socrates

Lisätiedot

Kristiina Heikkonen


Operatiivinen johtaja, osakas

Viestintätoimisto Drum

Kristiinalla on pitkä ja monipuolinen kokemus toimistoalalta ja hän on ollut suunnittelemassa ja johtamassa lukuisia tuloksekkaita ja innovatiivisia viestintäkampanjoita, joista useat ovat päätyneet näihinkin kisoihin asti. Hän uskoo, että parasta viestintää tehdään, kun yhdistetään laaja-alainen markkinointiviestinnän maailman ja keinojen osaaminen, kivat ja taitavat tyypit joiden kanssa tehdä töitä ja yhteinen into asiakkaan kanssa kokeilla uutta. Työssään Kristiina pyrkii varmistamaan, että Drumista löytyy jatkossakin viestintäalan onnellisimmat asiakkaat.

 

Motto: Laitetaan onnistumaan!

Lisätiedot

Juhana Häkkinen


Myyntijohtaja

RadioMedia ry

Työkokemusta minulle on kertynyt pari vuosikymmentä b2b-myynnin, markkinoinnin ja median saralla. Viimeiset vuodet olen keskittynyt auttamaan voittoa tavoittelemattomia organisaatioita sekä vastuullisia yrityksiä viemään tärkeät viestinsä suoraan suomalaisten korvien väliin.

 

Motto: Tärkeät asiat on sanottava ääneen!

Lisätiedot

Jenni Kokkonen


Communications & PR Manager

Warner Bros. Discovery

Vastaan globaalin media- ja viihdeyhtiö Warner Bros. Discoveryn Suomen sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä. Koko urani on rakentunut media-alan ympärille – ensin journalistina, ja viimeiset 14 vuotta viestinnän parissa. Televisioviihde on suuri rakkauteni, mutta sytyn yhtä lailla kaikesta oivaltavasta tarinankerronnasta, kuten koukuttavasta podcastista, strategisesta viestintäkampanjasta tai ajatuksia herättävästä kirjasta. Olen parhaimmillani luovassa, sykkivässä ympäristössä, jossa hulluimmatkin ideat jalostuvat vaikuttaviksi viesteiksi.

 

Motto: ”Kysy enemmän, oleta vähemmän”

Lisätiedot

Laura Koskenrouta


Senior Communications Consultant

Avidly

Lauran ammatillisena missiona on toimia tulkkina insinöörien ja ihmisten välillä ja auttaa suomalaisia teknologiayrityksiä rakentamaan tunnettuuttaan Suomessa ja kansainvälisesti. Tällä hetkellä kiinnostaa erityisesti GEO ja miten yritykset voivat nousta paremmin näkyviin tekoälyhauissa. Vapaa-ajan missiona enimmäkseen uida itse ja opettaa muitakin uimaan.

 

Motto: Bring it on

Lisätiedot

Maiju Koski-Tuuri


Viestintäkonsultti

Brunnen Communications Oy

Toimin viestintäkonsulttina strategisessa viestintätoimistossa Brunnenissa, jossa työskentelen b2b-yritysten ja kolmannen sektorin asiakkaiden kanssa. Laajojen strategisten linjausten lisäksi asiakkaiden arjen tuki ja ongelmanratkaisu ovat työni paras suola – olipa kyse sitten rakennusalan hankeviestinnästä, työyhteisön vuorovaikutuksesta tai asiantuntijaprofiilien rakentamisesta. Kestävyyden ja viestinnän liitto kiehtoo ja kulkee mukanani kaikessa. Odotan innolla kisatöitä, joissa loistavat toimialan ja sidosryhmien syvä ymmärrys ja sen todentava vaikuttavuus.

 

Motto: Vaikuttavasti viestitty on puoliksi tehty.

Lisätiedot

Liinu Lehto


Johtaja, asiakaspalvelu ja viestintä

Patentti- ja rekisterihallitus

Liinu Lehto on pitkän linjan viestintäjohtaja, jolle strateginen viestintä on sydämen asia. Nykyisessä tehtävässään PRH:ssa vastuualue on laajentunut viestinnän lisäksi myös asiakaskeskeisyyden puolelle. Aiemmin Lehto on toiminut viestinnän johtotehtävissä ja johtoryhmän jäsenenä Digi- ja väestötietovirastossa, valtiovarainministeriössä ja Suojelupoliisissa. Häneltä löytyy kokemusta viestinnän ja sijoittajasuhteiden johtamisesta myös kahdesta pörssiyrityksestä. Lehto toimii ProCom Viestinnän ammattilaiset ry:n johtajaverkoston puheenjohtajana.

 

Motto: Ole rohkea, mutta älä uhkarohkea.

Lisätiedot

Riikka Linna


Viestintä- ja markkinointipäällikkö

Granlund

Strateginen viestintä, brändi ja timanttiset sisällöt, näille sydämeni sykkii viestinnässä. Olen tehnyt urani pääosin B2B-viestinnän parissa rakennus- ja teollisuusaloilla, ja kokemukseni kattaa viestinnän koko kentän sisäisestä ulkoiseen. Tällä hetkellä toimin Granlundin viestintä- ja markkinointipäällikkönä, jossa olen päässyt viestimään vahvaa kasvutarinaa. Viime vuosina työpöydälläni ovat olleet etenkin brändiin, vaikuttavaan viestintään sekä kehittämiseen liittyvät asiat.

 

Motto: Hyvä idea ansaitsee aina tulla kuulluksi.

Lisätiedot

Juha Luomala


Johtaja, viestintä- ja yhteiskuntasuhteet

Vantaan Energia

Olen tehnyt koko työurani viestintää ja viimeiset pari vuotta myös yhteiskunnallista vaikuttamista sen ohessa. Minua kiinnostaa yhteiskunnan iso kuva ja mikä on organisaationi ja minun roolini siinä. Viestintä on hyvä väline sen esiintuomiseen sekä muovaamiseen. Tulevaisuus ei ole ennalta päätetty vaan me tehdään se.

 

Motto: ”En mäkään täyrellinen oo, multa puuttuu heikkouret”

Lisätiedot

Maj Malmelin


Viestintäpäällikkö

Suomen Varustamot ry

Toimin viestintäpäällikkönä Suomen Varustamoilla, edustaen varustamoelinkeinoa sekä Suomelle elintärkeää ja merkityksellistä merenkulkua. Vastaan mm. viestintästrategiasta, jäsenviestinnästä, mediasuhteista, somesta ja tapahtumatuotannosta. Viime aikoina olen keskittynyt erityisesti merialan näkyvyyden ja houkuttelevuuden nostamiseen, mm. nuorille suunnatun Ship Happens somekampanjan tiimoilta (@shiphappensfi, IG & TikTok). Koulutukseltani olen kauppatieteiden maisteri, ja aiemmin olen työskennellyt markkinoinnin ja kulttuurituotannon parissa. Vapaa-ajalla inspiroidun livemusiikista, taidemuseoista ja matkustamisesta – ne pitävät ajatukset virkeinä ja luovuuden liikkeessä myös työpäivien keskellä.

 

Motto: Eteenpäin – sydän avoinna, mieli kirkkaana

Lisätiedot

Sallamaari Muhonen


toimitusjohtaja

Sähköteknisen Kaupan Liitto ry

Sähköteknisen kaupan alan järjestöjohtaja ja energiaomavaraisen ja sähköistyvän Suomen puolestapuhuja. Vuoden spokesperson 2023 ja Kultasulka-kunniamaininnalla palkitun Somekohut ja mainekriisit -tietokirjan kirjoittaja.

 

Motto: Osallistu. Viihy. Elä turhauvu. (Veikko Huovinen)

Lisätiedot

Henna-Riikka Myrskylä


Varainhankintapäällikkö

Ensi- ja turvakotien liitto

Olen kulkenut 18-vuotisen matkan toimittajasta mainos- ja tuotantoyhtiömaailman kautta järjestötyön elinehtoon, varainhankintaan. Hyödynnän matkalla keräämiäni oppeja varainhankintapäällikkönä. Strateginen viestintä, konseptointi ja kampanjat ovat ydinosaamistani, palvelumuotoilua unohtamatta. Brändi ja markkinointi ovat vain kirsikka kakun päällä, sillä kakun täytyy olla myös taidokkaasti leivottu. Koen onnistuvani työssäni, sillä kehitän rohkeasti palveluita asiantuntijoiden kanssa eteenpäin. Minulta ei saa koskaan pelkkää kuorrutetta!

 

Motto: There’s no halfway to pleasure!

Lisätiedot

Annina Pikkumäki


Toimitusjohtaja

Mellakka Helsinki

Viestintä on kiehtovaa: se on monimutkaista mutta silti asioita suoraviivaistavaa, parhaimmillaan oivaltavaa ja yhä enenevissä määrin puheiden sijaan tekoja. Eniten sytyn isoista, luovista kokonaisuuksista, joissa pääsee yhdistämään ansaittua ja maksettua tekemistä viestinnän, PR:n, vaikuttajien, somen, tapahtumallisuuden ja mainonnan keinoin. Odotan innolla kisatöihin tutustumista ja toivotan kaikille kilpailijoille onnea!

Lisätiedot

Siina Repo


Toiminnanjohtaja

Viestinnän asiantuntijoiden ammattijärjestö Viesti ry

Siina Repo on vauhdikkaasti kasvavan Viestinnän asiantuntijoiden ammattijärjestö Viesti ry:n toiminnanjohtaja yhdeksän vuoden kokemuksella. Hän on viestinnän alan vankka edunvalvoja sekä alan arvostuksen ja palkkojen puolustaja. Hän on viestinnän alan trendien seuraaja, viestinnän strategisen roolin puolestapuhuja sekä Tiedotusosasto-podcastin juontaja.

 

Motto: kaikki viestivät, harva on ammattilainen.

Lisätiedot

Larissa Rima


Senior Consultant

Mailand Communications

Olen humanistitaustainen viestinnän ja markkinoinnin asiantuntija, joka on työskennellyt kaksikymmentä vuotta yritysmaailmassa. Yhdistän työssäni strategista osaamista B2B- ja asiantuntijaviestinnästä, kestävyydestä, tarinankerronnasta ja projektien johtamisesta. Tällä hetkellä minua inspiroivat erityisesti kansainväliset hankkeet ja asiakkaat – erityisesti Ukrainan liittyvät. Tuomaristoon liityn ilolla tutustumaan kollegoihin ja inspiroitumaan alan parhaista!

 

Motto: If you do what you have always done, you will get what you have always got.

Lisätiedot

Saara Saksanen


Viestintäpäällikkö

Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö (Hoas)

Omassa viestintätyössäni parasta on nuori kohderyhmä, joka haastaa käsityksellään hyvästä ja kiinnostavasta viestinnästä. Nuoret eivät anna jämähtää tuttuun ja turvalliseen! Sytyn taitavasta suomen kielen käytöstä, kohderyhmäymmärryksestä ja huumorista. Oman työn kautta kiinnostaa myös alati kehittyvä somemaailma ja pitkäjänteinen brändinrakennus.

 

Motto: Tärkeää ei ole mitä sanoo vaan miten sanoo.

Lisätiedot

Paula Sonne


Earned Creative Director, viestintäjohtaja

TBWA\Helsinki

Paula Sonne vastaa TBWA:lla viestinnän ja ansaitun median liiketoiminnasta ja sen kehittämisestä. Hän on rakentanut ja johtanut tiimejä, jotka yhdistävät luovuuden, strategisen ajattelun ja mitattavan viestinnällisen vaikuttavuuden. Kansainvälisten kilpailujen, kuten Sabre Awardsin, tuomarointi on tuonut perspektiiviä – “Suomessa tehdään hienoa työtä ja viestinnällä on rohkean ajattelun kautta kyky muuttaa paitsi brändejä myös yhteiskuntaa.”

 

Motto: Depth over dopamine

Lisätiedot

Aino Sten


viestintäpäällikkö

SOK

Vastaan S-ryhmän marketkaupan viestinnästä kattaen Prisman, S-marketin ja Salen valtakunnallisen viestinnän. Innostun työssäni eniten mahdollisuudesta koskettaa käytännössä jokaisen suomalaisen arkea viestinnällämme, arjen ilmiöistä löytyvät usein myös parhaat tarinat. Pitkä kokemus viestintätoimistossa on antanut vahvan ymmärryksen viestinnän eri osa-alueisiin, kuten myös näköalapaikan ymmärtää erilaisten liiketoimintojen ja organisaatioiden tarpeita. On inspiroivaa päästä tuomaroinnissa kurkkaamaan oman laatikon ulkopuolelle toivottavasti erityisen oivaltaviin viestintätöihin.

 

Motto: What would Buffy do?

Lisätiedot

Kasper Stenbäck


Toimitusjohtaja

Kaiku Helsinki Oy

Kasper on työskennellyt markkinointiviestinnän parissa vuodesta 2004, niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla ja järjestöpuolella. Ennen Kaikua hän on toiminut mainostoimisto-osakkaana ja sen jälkeen toistakymmentä vuotta luovan tiimin johdossa Cocomms Oy:ssä. Nykyisin Kasper on toinen Kaiku-konsernin toimitusjohtajista ja auttaa asiakkaita erityisesti brändiviestinnän sekä visuaalisen viestinnän haasteissa.

 

Motto: ”Kunnia kuuluu sille, joka on oikeasti areenalla”

Lisätiedot

Nora Syrjänen


Communications Manager

Food Folk (McDonald’s Suomi)

Vietin viimeiset 10 vuotta Lontoossa opiskellen ja uraa luoden, kunnes muutin viime vuoden lopulla takaisin Suomeen. Olen urani aikana työskennellyt useiden tunnettujen globaalien brändien kanssa, kuten esimerkiksi Condé Nast (Vogue, GQ), NETFLIX ja Savile Row – ja nyt olen Mäkkärillä! Kokemusta minulta löytyy mm. media- ja vaikuttajaviestinnästä sekä kriisiviestinnästä ja maineenhallinnasta. Strategisuus ja tietynlainen yllätyksellisyys saavat minut syttymään viestinnässä. Onnistunut kampanja on näkynyt, kuulunut ja herättänyt monipuolista keskustelua.

Motto: Hauskuutta ja haasteellisuutta sopivassa suhteessa.

Lisätiedot

Mika Särkijärvi


Senior Advisor

Viestintätoimisto Medita

Olen journalistitaustainen viestintäkonsultti ja -yrittäjä. Työurani on kulkenut toimittajan ja toimitussihteerin työstä sisältömarkkinointiin ja viestinnän strategiseen suunnitteluun. Humanistisesta koulutuksesta huolimatta olen loputtoman kiinnostunut teknologia-aiheista, etenkin viestintäteknologiaan, liikenteeseen, rakentamiseen ja asumiseen sekä energiaan liittyviin teemoista.

 

Motto: Helping beats selling. Fiksuja johtopäätöksiä voi syntyä vain olennaisen faktapohjaisen tiedon perusteella.

Lisätiedot

Eva Torra


Viestintäkonsultti, -valmentaja

Ahjo Communications

Eva vetää Ahjon kansainvälisiä asiakkuuksia, valmentaa ja on seniorikonsulttimme strategiaviestinnässä, PA ja kriisi- sekä vastuullisuusviestinnässä. Ennen Ahjoa Eva toimi kansainvälisissä yrityksissä johtotehtävissä. Eva on Certified Business Coach ja sertifioitu fasilitaattori, joka on valmentanut satoja esihenkilöitä ja johtoa viestimään vaikuttavasti.

 

Motto: ”Eteenpäin, sanoi mummo lumessa.”

Lisätiedot

Anu Ubaud


Co-Founder, Chief Communications Officer

United Imaginations

Anu Ubaud on yksi brändi- ja viestintätoimisto United Imaginationsin perustajista. Ennen viestintäalalle siirtymistään Anu työskenteli pitkään journalistina ja media-alan johtajana, mm. Helsingin Sanomien päätoimittajana. Hänen työnsä keskiössä on brändien yhteiskunnallinen vaikuttavuus ja viestintä strategisena muutoksen ajurina.

 

Motto: Mieluummin utelias kuin sisäisesti viisas.

Lisätiedot

Ada Väätämöinen


Group Internal Communication Specialist

ANDRITZ Group

Olen viestintäasiantuntija ja työskentelen ANDRITZ Groupin viestintä- ja vastuullisuustiimissä. Johdan globaaleja sisäisen viestinnän projekteja, joissa yhdistyvät strategia, toteutus ja mitattava vaikuttavuus. Vastasin hiljattain uuden Committed to No Harm -turvallisuusvision viestinnän suunnittelusta ja globaalista lanseerauksesta. Tuon viestintään osallistavuutta, dataa ja konkretiaa – jotta se ei jää vain pintaan, vaan vaikuttaa. Uskon, että vahva sisäinen viestintä rakentaa luottamusta ja tekee strategiasta totta.

 

Motto: Hyvä viestintä tuntuu siltä, että joku oikeasti ajatteli sinua.

Lisätiedot

Liisa Wilkman


Head of Communications and Patient Advocacy

Novartis Finland Oy

Minulla on yli 20 vuoden kokemus viestinnän johtotehtävistä lääkealalla sekä viestinnän konsultoinnista eri toimialoilla. Strateginen viestinnän suunnittelu tiiviissä yhteistyössä yrityksen johdon kanssa, luottamuksen ja maineen rakentaminen, vaikuttavan viestin kiteyttäminen sekä onnistunut muutosviestintä ovat keskeisiä osaamisalueitani. Yksi tärkeimpiä ohjenuoriani on, että viestintää ei koskaan tehdä viestinnän takia vaan lähtökohtana on aina organisaation strategian toteuttaminen. Tavoitteellisuuden lisäksi ratkaisukeskeinen, innostunut ja positiivinen asenne vievät pitkälle.

 

Motto: No communications for communications – Ei viestintää viestinnän takia vaan organisaation tavoitteita tukemaan.

Lisätiedot

Jaa: