Järjestyksessä 11. Finnish Comms Awards uudisti kilpailun kategoriat vastaamaan ammattimaisen viestintäkonsultoinnin palvelutarjontaa ja -kysyntää. Lähtökohtana on edelleen jakaa tunnustusta viestintätoimiston ja asiakkaan tulokselliselle yhteistyölle.
Uusissa kategorioissa nostetaan vahvemmin esiin viestinnän strategista roolia ja neuvonannon merkitystä asiakkaille. Ansaitussa julkisuudessa näkyminen ei ratkaise viestintätöiden paremmuutta, vaan asiakkaan kokema hyöty ja vaikuttavuus.
Marketing Finland haluaa innostaa yhä uusia yrityksiä ja organisaatioita sekä viestintäammattilaisia hyödyntämään ammattimaisen viestinnän ja suhdetoiminnan mahdollisuuksia.
”Yritysjohtoa kiinnostaa vaikutusvallan rakentaminen ja hyödyntäminen. Organisaation strateginen narratiivi, mainestrategia, valmennukset ja luottamuksen rakentaminen keskeisten sidosryhmien keskuudessa näkyvät viivan alla. Keskeinen ja kasvava osa viestintäkonsultointia on jäänyt aikaisemmin pääsääntöisesti yleisestä julkisuudesta palkitsevien kategorioiden jalkoihin. Finnish Comms Awards -kilpailu on tehokas keino nostaa monipuolisesti esiin liiketoiminnan vaikuttavuutta tehostavia viestintäpalveluja. Aika on kypsä uudistukselle, joka tuo esiin vuorovaikutuksessa syntyvää arvon luomista”, sääntöuudistuksen ja kilpailun pääarkkitehti, viestintätoimisto Netprofilen Christina Forsgård Marketing Finlandin viestintätoimistojaoksesta tiivistää tavoitteen.
Toimialakohtaiset kategoriat jäävät historiaan, kun ensimmäisen pääluokan muodostavat viestinnän neuvonanto, konsultointi, suunnittelu ja valmennus. Toisen pääluokan muodostavat vaikuttamiskampanjat ja monikanavatyöt. Mukana ovat edelleen pro bono -työt sekä henkilö- ja toimistopalkinnot. Yhteistyö Vala ry:n kanssa jatkuu ja Vuoden varainhankintateko palkitaan omassa kategoriassaan. Kategorioiden arviointikriteereihin voi tutustua kilpailun verkkosivuilla kesäkuun alusta lähtien.
Kilpaileminen siivittää toimialan kasvua ja kestävää kehitystä. Kilpailuun osallistuvat viestintätyöt käsitellään aikaisempaan tapaan luottamuksellisesti ja nimettöminä.
Tuomaristo kootaan jälleen kokeneista viestinnän, median, tieteen ja johtamisen ammattilaisista. Viestintäpalvelujen vaikuttuvuuden ymmärrys vahvistuu ja leviää parikymmenpäisen tuomariston kautta niin toimistoille kuin palveluja käyttäville organisaatioille.
Ilmoittautuminen kilpailuun avataan 11.8.2022, töiden palautusaika päättyy 8.9.2022. Vuoden 2022 voittajat palkitaan Finnish Comms Awards -gaalassa 26.10.2022.
Päätuomarina on Kaija Pohjala Kaiku Groupilta, sääntötuomarina on Tiinu Wuolio Meditalta.
Lisätiedot:
Tiinu Wuolio, tiinu@medita.fi, +358 40 8301821
Christina Forsgård, christina@netprofile.fi, +358 40 571 9192