Finnish Comms Awards -kilpailun loppusuoralle valittiin finalistien kärki, joka on kova ja leveä: 43 työtä 16 eri toimistosta. Kova kärki ennustaa tiukkaa pitchauskilpailua tuomariston kokouksessa. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa torstaina 14. kesäkuuta.
Erityisesti suosikkikategorioissa viestintätöiden korkea taso yllätti myönteisesti, vaikka kova ja leveä kärki teki tuomaroinnin äärimmäisen vaikeaksi. Omaa voittajaehdokasta hyvien töiden joukosta ei ollut helppo valita. Voittajiksi tulevat nousemaan ne työt, jotka pystyvät tekemään vaikutuksen tuomareihin pitchaus-tilaisuudessa.
KILPAILUN PÄÄTUOMARI, NETPROFILEN PERUSTAJA, PARTNERI JA HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJA CHRISTINA FORSGÅRD KERTOO
Suosituimmat kategoriat olivat Strateginen viestintä konsultointi ja Vuoden tapahtuma, lanseeraus tai repäisy.
Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -juhlagaalassa 14. kesäkuuta. Kussakin kategoriassa palkitaan paras viestintätyö. Lisäksi palkitaan Vuoden viestintätyö, Vuoden viestintätoimisto, Paras pitchaaja, Vuoden spokesperson sekä Vuoden viestintäkonsultti.
Kaikki finalistit tulevat pitchaamaan työnsä tuomariston kokoukseen 24.5.
Finnish Comms Awards 2018 finalistit
Strateginen viestintäkonsultointi
Panostus strategiaviestintään nosti Martelan vuoden käänneyhtiöksi
Netprofile ja Martela
Solitan huima kasvu digiliiketoiminnan näkyväksi nimeksi – tukena pitkäjänteinen, strateginen viestintäkumppanuus.
Viestintätoimisto Manifesto ja Solita
Suomi 100 – vuosisadan keikka
SEK ja Valtioneuvoston kanslia/Suomi 100
Tuntemattomasta haastajaksi ja koko alan uudistajaksi – viestintä strategian ytimeen Firassa
Viestintä Oy Drum ja Fira
Yritys- ja organisaatioviestintä
DNA Business tarjoaa asiasisältöjä tositarkoituksella – Markkinointi, myynti ja yleisö löysivät yhteisen puheenparren
Netprofile ja DNA
Ignite your digital heart – muutosviestintä Wärtsilän digitaalisessa transformaatiossa
H+K Strategies ja Wärtsilä
Perintä ei ole köyhien kiusaamista
Ellun Kanat ja OK Perintä
Yhteiset pelisäännöt 16 000 työntekijän yhteisölle
H+K Strategies ja Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimiala
Talous- ja sijoittajaviestintä
From Trump to jump in sales – how to use crowdfunding and newsjacking as PR tools for business growth
Netprofile ja Transfluent
Perättömiä väitteitä ja mediapeliä – Kamux listautui Helsingin Pörssiin
H+K Strategies ja Kamux Suomi
Vuoden tapahtuma, lanseeraus tai repäisy
Fazer Sirkkaleipä – kuinka hyönteisleivästä luotiin maailmanlaajuinen ilmiö
SEK ja Fazer Leipomot
Finlandia by Forest Machines
Kurio ja Neste
Kuinka mallisto, jota ei pitäisi olla sai yli 70 miljoonan ihmisen huomion? Plan International Suomi – Äitiysvaatemallisto 12-vuotiaalle
hasan & partners ja Plan International Suomi
Suomi 100 -avajaiset – rakettilaukaus juhlavuoteen
SEK ja Valtioneuvoston kanslia/Suomi 100
Ansaittu näkyvyys
Fazer Sirkkaleipä – kuinka hyönteisleivästä luotiin maailmanlaajuinen ilmiö
SEK ja Fazer Leipomot
Finlandia by Forest Machines
Kurio ja Neste
Suomi 100 – sisällöstä ilmiöksi
SEK ja Valtioneuvoston kanslia/Suomi 100
”Tom of Finland -elokuvasta mediailmiö”
Manifesto, Bob The Robot, Finnkino elokuvalevitys, Helsinki filmi
Not for profit
Valtioneuvoston kanslia – Kokeillaanko jotain uutta?
H+K Strategies ja Valtioneuvoston kanslia
Älä kerro Martille
Miltton Creative ja Crisis Management Initiative
Teknologia
DNA Business käänsi sisältömarkkinointinsa myyntivaihteelle – Tiukka teknologiapuhe ja hyötysisältö herättivät uteliaat mielet
Netprofile ja DNA
Maailman suurimmalla osteoporoosihankkeella ovet auki Yhdysvaltoihin
W. Steinmann ja Bone Index Finland
Tiedon security-startupin lanseeraus keräsi laatuliidejä sisältömarkkinoinnilla
Netprofile ja Tieto Security Services
Lifestyle, terveys ja hyvinvointi
Asiakas-toimistosuhteesta poikkeuksellisen syvään kumppanuuteen (Yksi Elämä)
Ellun Kanat ja Yksi elämä -terveystalkoot
Communications Agency for Sydänsairaala – Make the Choice of Your Heart – Developing Sydänsairaala as the forerunner in public healthcare communications
Ahjo Communications ja Sydänsairaala
Näin suunterveydestä tehtiin kansallinen ilmiö
Kaiku Helsinki ja Oral Hammaslääkärit
Ympäristö
100 fiksua arjen tekoa & Elämäntapatesti
Vapa Media ja Sitra
Jäätävän monimutkaista! Pakkauskierrätys tutuksi valtakunnallisella kampanjalla
Viestintä Oy Drum ja Suomen Pakkauskierrätys RINKI
Julkishallinto ja järjestöt
Asiakas-toimistosuhteesta poikkeuksellisen hyvään kumppanuuteen (Yksi Elämä)
Ellun Kanat ja Yksi elämä -terveystalkoot
Porin kaupungin yhdessä tehty brändiuudistus
Staart ja Porin kaupunki
Satavuotiaan Suomen juhlavuosi – iIolla ja arvokkuudella
SEK ja Valtioneuvoston kanslia/Suomi 100
Smooth and Social Project Communications Helped the Renovation of a Populous Road Ring I
Ahjo Communications ja Liikennevirasto
Liikenne ja logistiikka
Finlandia by Forest Machines
Kurio ja Neste
Kamuxin kasvutarina mediassa
Republic of Communications ja Kamux Suomi
Toimialakohtainen: VR Matkustajaliikenne
Ellun Kanat ja VR
Kauppa
F*ck like a Finn
Miltton ja RFSU AB (Riksförbundet För Sexuell Upplysning)
Herlevin hyvillä sämpylöillä uusi tuotekategoria vähittäiskauppaan
Wolfcom ja Vaasan
Piltti 65 vuotta – miten psykoterapeutilla, tarinoilla ja kiitoksilla tehtiin koskettava lastenruokakampanja
Viestintä Oy Drum ja Suomen Nestlé/Piltti
Teollisuus ja rakentaminen
Kivirakentajat – Vaikuttavasti faktaa keskusteluun
H+K Strategies ja Betoni ja muuratut rakenteet RTT ry
Tuntemattomasta koko alan uudistajaksi – Case Fira
Viestintä Oy Drum ja Fira
Palvelut
Perintä ei ole köyhien kiusaamista
Ellun Kanat ja OK Perintä
Someaspalla asiakaskokemus uudelle tasolle
Ahjo Communications ja Caruna
Uudet kumppanuudet tekivät kalustetoimittajasta palveluyhtiön
Netprofile ja Martela