Onnea finalisteille: Finnish Comms Awardsin finaalissa kova taso!

Finnish Comms Awards -kilpailun loppusuoralle valittiin finalistien kärki, joka on kova ja leveä: 43 työtä 16 eri toimistosta. Kova kärki ennustaa tiukkaa pitchauskilpailua tuomariston kokouksessa. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa torstaina 14. kesäkuuta.

Erityisesti suosikkikategorioissa viestintätöiden korkea taso yllätti myönteisesti, vaikka kova ja leveä kärki teki tuomaroinnin äärimmäisen vaikeaksi. Omaa voittajaehdokasta hyvien töiden joukosta ei ollut helppo valita. Voittajiksi tulevat nousemaan ne työt, jotka pystyvät tekemään vaikutuksen tuomareihin pitchaus-tilaisuudessa.

KILPAILUN PÄÄTUOMARI, NETPROFILEN PERUSTAJA, PARTNERI JA HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJA CHRISTINA FORSGÅRD KERTOO

Suosituimmat kategoriat olivat Strateginen viestintä konsultointi ja Vuoden tapahtuma, lanseeraus tai repäisy.

Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -juhlagaalassa 14. kesäkuuta. Kussakin kategoriassa palkitaan paras viestintätyö. Lisäksi palkitaan Vuoden viestintätyö, Vuoden viestintätoimisto, Paras pitchaaja, Vuoden spokesperson sekä Vuoden viestintäkonsultti.

Kaikki finalistit tulevat pitchaamaan työnsä tuomariston kokoukseen 24.5.

Finnish Comms Awards 2018 finalistit

Strateginen viestintäkonsultointi

Panostus strategiaviestintään nosti Martelan vuoden käänneyhtiöksi
Netprofile ja Martela

Solitan huima kasvu digiliiketoiminnan näkyväksi nimeksi – tukena pitkäjänteinen, strateginen viestintäkumppanuus.
Viestintätoimisto Manifesto ja Solita

Suomi 100 – vuosisadan keikka
SEK ja Valtioneuvoston kanslia/Suomi 100

Tuntemattomasta haastajaksi ja koko alan uudistajaksi – viestintä strategian ytimeen Firassa
Viestintä Oy Drum ja Fira

Yritys- ja organisaatioviestintä

DNA Business tarjoaa asiasisältöjä tositarkoituksella – Markkinointi, myynti ja yleisö löysivät yhteisen puheenparren
Netprofile ja DNA

Ignite your digital heart – muutosviestintä Wärtsilän digitaalisessa transformaatiossa
H+K Strategies ja Wärtsilä

Perintä ei ole köyhien kiusaamista
Ellun Kanat ja OK Perintä

Yhteiset pelisäännöt 16 000 työntekijän yhteisölle
H+K Strategies ja Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimiala

Talous- ja sijoittajaviestintä

From Trump to jump in sales – how to use crowdfunding and newsjacking as PR tools for business growth
Netprofile ja Transfluent

Perättömiä väitteitä ja mediapeliä – Kamux listautui Helsingin Pörssiin
H+K Strategies ja Kamux Suomi

Vuoden tapahtuma, lanseeraus tai repäisy

Fazer Sirkkaleipä – kuinka hyönteisleivästä luotiin maailmanlaajuinen ilmiö
SEK ja Fazer Leipomot

Finlandia by Forest Machines
Kurio ja Neste

Kuinka mallisto, jota ei pitäisi olla sai yli 70 miljoonan ihmisen huomion? Plan International Suomi – Äitiysvaatemallisto 12-vuotiaalle
hasan & partners ja Plan International Suomi

Suomi 100 -avajaiset – rakettilaukaus juhlavuoteen
SEK ja Valtioneuvoston kanslia/Suomi 100

Ansaittu näkyvyys

Fazer Sirkkaleipä – kuinka hyönteisleivästä luotiin maailmanlaajuinen ilmiö
SEK ja Fazer Leipomot

Finlandia by Forest Machines
Kurio ja Neste

Suomi 100 – sisällöstä ilmiöksi
SEK ja Valtioneuvoston kanslia/Suomi 100

”Tom of Finland -elokuvasta mediailmiö”
Manifesto, Bob The Robot, Finnkino elokuvalevitys, Helsinki filmi

Not for profit

Valtioneuvoston kanslia – Kokeillaanko jotain uutta?
H+K Strategies ja Valtioneuvoston kanslia

Älä kerro Martille
Miltton Creative ja Crisis Management Initiative

Teknologia

DNA Business käänsi sisältömarkkinointinsa myyntivaihteelle – Tiukka teknologiapuhe ja hyötysisältö herättivät uteliaat mielet
Netprofile ja DNA

Maailman suurimmalla osteoporoosihankkeella ovet auki Yhdysvaltoihin
W. Steinmann ja Bone Index Finland

Tiedon security-startupin lanseeraus keräsi laatuliidejä sisältömarkkinoinnilla
Netprofile ja Tieto Security Services

Lifestyle, terveys ja hyvinvointi

Asiakas-toimistosuhteesta poikkeuksellisen syvään kumppanuuteen (Yksi Elämä)
Ellun Kanat ja Yksi elämä -terveystalkoot

Communications Agency for Sydänsairaala – Make the Choice of Your Heart – Developing Sydänsairaala as the forerunner in public healthcare communications
Ahjo Communications ja Sydänsairaala

Näin suunterveydestä tehtiin kansallinen ilmiö
Kaiku Helsinki ja Oral Hammaslääkärit

Ympäristö

100 fiksua arjen tekoa & Elämäntapatesti
Vapa Media ja Sitra

Jäätävän monimutkaista! Pakkauskierrätys tutuksi valtakunnallisella kampanjalla
Viestintä Oy Drum ja Suomen Pakkauskierrätys RINKI

Julkishallinto ja järjestöt

Asiakas-toimistosuhteesta poikkeuksellisen hyvään kumppanuuteen (Yksi Elämä)
Ellun Kanat ja Yksi elämä -terveystalkoot

Porin kaupungin yhdessä tehty brändiuudistus
Staart ja Porin kaupunki

Satavuotiaan Suomen juhlavuosi – iIolla ja arvokkuudella
SEK ja Valtioneuvoston kanslia/Suomi 100

Smooth and Social Project Communications Helped the Renovation of a Populous Road Ring I
Ahjo Communications ja Liikennevirasto

Liikenne ja logistiikka

Finlandia by Forest Machines
Kurio ja Neste

Kamuxin kasvutarina mediassa
Republic of Communications ja Kamux Suomi

Toimialakohtainen: VR Matkustajaliikenne
Ellun Kanat ja VR

Kauppa

F*ck like a Finn
Miltton ja RFSU AB (Riksförbundet För Sexuell Upplysning)

Herlevin hyvillä sämpylöillä uusi tuotekategoria vähittäiskauppaan
Wolfcom ja Vaasan

Piltti 65 vuotta – miten psykoterapeutilla, tarinoilla ja kiitoksilla tehtiin koskettava lastenruokakampanja
Viestintä Oy Drum ja Suomen Nestlé/Piltti

Teollisuus ja rakentaminen

Kivirakentajat – Vaikuttavasti faktaa keskusteluun
H+K Strategies ja Betoni ja muuratut rakenteet RTT ry

Tuntemattomasta koko alan uudistajaksi – Case Fira
Viestintä Oy Drum ja Fira

Palvelut

Perintä ei ole köyhien kiusaamista
Ellun Kanat ja OK Perintä

Someaspalla asiakaskokemus uudelle tasolle
Ahjo Communications ja Caruna

Uudet kumppanuudet tekivät kalustetoimittajasta palveluyhtiön
Netprofile ja Martela